Maersk a APM Holding založily podnik C2X na výrobu zeleného metanolu

Dánská průmyslová skupina A.P. Moller Holding (APMH) a její námořní divize Maersk založily podnik na výrobu zeleného metanolu, který bývá označován také jako e-metanol. Roční produkce společnosti C2X by měla do roku 2030 přesáhnout tři miliony tun. Maersk má v plánu tímto nízkouhlíkovým palivem zásobovat svou flotilu nákladních lodí, a snížit tak svou uhlíkovou stopu. Celosvětová lodní doprava se podílí na globálních emisích oxidu uhličitého téměř třemi procenty.

Několik výroben po světě

Nově vzniklý podnik plánuje zelený metanol ve velkém vyrábět v blízkosti Suezského průplavu v Egyptě, v přístavu Huelva ve Španělsku a na několika dalších místech. Většinovým vlastníkem C2X je holding APMH. Maersk drží pětinový podíl.

Mohlo by vás zajímat:
Ropný gigant BP chce v Německu
investovat do nízkouhlíkových technologií

První kontejnerová loď na zelený metanol, kterou vlastní společnost Maersk, vyplula letos v červenci z Jižní Koreje. Do roku 2028 by měl počet těchto lodí podle prognóz poradenské společnosti DNV překročit dvě stovky. Letos jich hladiny světových moří a oceánů brázdí tři desítky.

Základem jsou obnovitelné zdroje

"Společnost C2X byla založena, aby umožnila energetickou transformaci v několika průmyslových odvětvích, která produkují velké množství emisí, například v oblasti výroby plastů, lepidel, textilu a pohonných hmot," uvedl v prohlášení šéf APMH Robert Uggla.

Přečtěte si také:
Firmy mohou žádat o dotace na vtláčení
biometanu do sítě i na vodní elektrárny

Zelený metanol se vyrábí pomocí obnovitelných zdrojů. Základním zdrojem je biomasa, popřípadě se může produkovat prostřednictvím elektrolýzy. Ta štěpí vodu na kyslík a vodík, který se pak slučuje s oxidem uhličitým.*

-čtk-

Foto: Roland Mattern

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down