V rámci balíčku opatření na podporu obnovy vozového parku chce expertní skupina při MPO navrhnout vládě, aby stát přispíval na ekologickou likvidaci vozidel. Na tiskové konferenci řekl ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek: "Příspěvek by měl být o něco málo vyšší, než když někdo...
V rámci balíčku opatření na podporu obnovy vozového parku chce expertní skupina při MPO navrhnout vládě, aby stát přispíval na ekologickou likvidaci vozidel. Na tiskové konferenci řekl ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek: "Příspěvek by měl být o něco málo vyšší, než když někdo vozidlo rozebírá a dává do kovošrotu." Částka by byla závislá na typu vozidla a na konci jeho životnosti by činila mezi 2000 a 3000 Kč. Vláda se již v minulosti návrhy zástupců automobilek zabývala, ale kromě obecné deklarace žádná konkrétní opatření nepřijala. Sdružení proto chce v rámci expertní skupiny ministerstva průmyslu a obchodu prosadit přijetí opatření středně a dlouhodobého charakteru. Mezi další zvažovaná opatření patří systém malusů a bonusů při nákupu nového vozu nebo zavedení silniční daně pro všechna vozidla. Částečně se již začaly vytvářet nízkoemisní zóny v centrech měst. Průměrné stáří zaregistrovaných osobních aut se pohybuje těsně pod 14 lety. Vzhledem k růstu podílu aut starších deseti let je v současnosti situace horší než v roce 2000, kdy bylo v registru o 1,2 milionu vozů méně. Na konci loňského roku bylo v registru vozidel 4,6 milionu osobních aut.
Česko má dlouhodobě jeden z nejstarších vozových parků v Evropě.. Důvodem je jeho nedostatečná obnova.