Lehké užitkové automobily prodané v Evropské unii v roce 2012 produkovaly v průměru 180,2 g CO2/km, což je hodnota, která se přibližuje stanovenému cíli 175 g CO2/km, který budou muset plnit všechna nová užitková vozidla k roku 2017 (v roce 2014 půjde o 70 % těchto vozidel). Do roku 2020 se...
Lehké užitkové automobily prodané v Evropské unii v roce 2012 produkovaly v průměru 180,2 g CO2/km, což je hodnota, která se přibližuje stanovenému cíli 175 g CO2/km, který budou muset plnit všechna nová užitková vozidla k roku 2017 (v roce 2014 půjde o 70 % těchto vozidel). Do roku 2020 se nejvyšší přípustné emise dále sníží na 147 g CO2/km. Opatření se vztahuje k vozidlům kategorie N1 s celkovou hmotností do 3,5 tuny. Pro srovnání, cíle pro osobní automobily jsou stanovené na 130 g CO2/km do roku 2015 a 95 g CO2/km do roku 2020.
Data o emisích oxidu uhličitého z lehkých užitkových vozidel poskytují členské státy Evropské komisi každoročně dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 510/2011. Rok 2012 byl prvním rokem pravidelného reportingu, kdy bylo nutné nastavit reportingové mechanismy a verifikovat poskytnuté údaje prostřednictvím zpětné vazby od výrobců automobilů.
Zdroj: www.eea.europa.eu.
Slovensko, Česká republika a Německo patří mezi země s nejvyššími průměrnými emisemi CO2 u užitkových vozidel.