Kuřáci mají jen malé povědomí o vlivu nedopalků na životní prostředí

Tři čtvrtiny respondentů průzkumu Český kuřák 2022 chtějí, aby byly cigaretové nedopalky ekologicky likvidovány a jejich odhazování na zem vnímají jako velký problém. Ovšem pouze 5 procent oslovených ví, za jak dlouhý čas se cigaretový nedopalek v přírodě zcela rozloží.

Češi dlouhodobě patří v evropském měřítku k nejlepším v třídění odpadu, ve správném odhazování cigaretových nedopalků ovšem zaostávají. Téměř pětina českých kuřáků přiznává, že tzv. špačky z cigaret vyhazuje na zem nebo do kanálů. Díky tomu pak v litteringu tvoří nedopalky až 72 %.

Společnost Imperial Brands proto v souladu s předpisy Evropské unie společně s ostatními výrobci realizovala osvětovou kampaň Cigaretovník, která si klade za cíl naučit české kuřáky jediný správný způsob likvidace nedopalků, a totiž jejich vyhazování do košů se směsným odpadem.

„Ročně se na celém světě vyrobí zhruba 6 bilionů cigaret, z nichž 4,5 bilionu končí jako nerecyklovatelný odpad. Naším společným cílem je tuto smutnou skutečnost změnit. Kuřáci by měli vědět, že nedopalky obsahují acetát celulózy, tedy plast, a proto by měly být odhazovány do košů, nikoli na zem,“ vysvětluje Markéta Lavrenčíková, Corporate & Legal Affairs Manager společnosti Imperial Brands.

Podle výsledků průzkumu Český kuřák 2022 si více než 40 % dotázaných myslí, že cigaretové nedopalky škodí přírodě trochu (jako například odhozený papír) nebo vůbec. S tím souvisí i fakt, že pětina respondentů vůbec neví, jak dlouho se cigaretový nedopalek v přírodě rozkládá. Naprostá většina oslovených odhadla dobu rozkladu špačků pod 5 let, správně odpovědělo pouhých 5 % českých kuřáků.

Naopak s vysloužilým zařízením na zahřívání tabáku nebo s elektronickou cigaretou nakládají kuřáci odpovědněji. Do elektroodpadu, kam se mají správně odkládat, je umisťuje 46 % dotázaných a zhruba třetina respondentů má taková zařízení uložena ve svých domovech.

Výzkum Český kuřák 2022 byl pro společnost Imperial Brands realizován výzkumnou agenturou Datank metodou online dotazování (CASI) na vzorku 1009 respondentů ve věku 18 až 70 let.*

-zr-

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down