Iniciativy Too Good To Go a Zachraň jídlo vydávají kuchařku z nějčastěji vyhazovaných potravin

Too Good To Go ve spolupráci s iniciativou Zachraň jídlo vydává ku příležitosti ročního výročí na trhu Remix kuchařku. Ta obsahuje výběr receptů pro zpracování přebytků během celého roku a inspiruje lidi ke snížení plýtvání, větší kreativitě v kuchyni a využití každé potraviny na maximum.

Tipy, jak nevyhazovat

Graficky propracovaná online verze obsahuje více než 80 stran originálních receptů, včetně vegetariánských i veganských variant. Každé roční období je obohaceno také o recept z kuchařky Zachraň jídlo v kuchyni od iniciativy Zachraň jídlo. Jedná se o volný návod na zero waste vaření ze zbytků a experimentování v kuchyni po celý rok. Každý z receptů nabízí možnosti, jak proměnit nejčastěji vyhazované potraviny v lahodná hlavní jídla, svačiny či dezerty, jako je například banánové kari nebo stew připravené z rýže, která zbyla od oběda.

“Každý z nás se někdy potýká s nevyužitými potravinami doma – ať už jde o dvoudenní zbytky, nebo zapomenuté ingredience ve spíži. Jsme rádi, že můžeme do této kuchařky přispět našimi recepty a ukázat tak, jak zero waste vaření může být překvapivě chutné, jednoduché a přínosné pro všechny,” uvedla Michaela Číhalíková, ředitelka Zachraň jídlo.

Rok na trhu

Aplikace Too Good To Go je v Česku dostupná od června roku 2024. Od spuštění si ji stáhlo přes 130 000 uživatelů, kteří zachraňují jídlo před vyhozením z více než 480 partnerských podniků po celém Česku, mezi které patří například Zrno Zrnko, L'osteria, Vilgain, Bombay Express, Dean & David, Lokal Bakers, EMA Espresso Bar, The Miners, PAUL či Costa Coffee. Doposud se jim společně podařilo zachránit více než 140 000 Dobrovaků obsahujících celkově přibližně 140 tun jídla. Během prvního roku bylo nejvíce Dobrovaků zachráněno ze Zrno Zrnko (9955), Costa Coffee (9150) a řetězce kaváren Matoka (4537). Záchranou jednoho Dobrovaku z pekárny týdně za 119 Kč (v původní hodnotě 300 Kč) ušetří uživatel Too Good To Go za rok v přepočtu přibližně 9412 Kč.

“Většina našich uživatelů jsou ženy ve věku 35-49 let, které žijí v domácnosti o 3 a více osobách. Zajímají se o udržitelnost, dělají každodenní vědomá rozhodnutí a oceňují chytrá řešení. Výrazné zapojení vidíme také u mladších uživatelů, včetně Gen Z, kteří si stále více uvědomují svůj dopad a aktivně se snaží o změnu. Hlavními důvody, proč si všichni z nich vybírají Too Good To Go, jsou poměr cena/výkon a možnost zachránit dobré jídlo před plýtváním. A my jsme hrdí na to, že tento jejich pozitivní vliv můžeme podpořit,” říká Anna Podkowińska-Tretyn, Country Directorka Too Good To Go pro Polsko a Česko.

-red-*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down