Švédský Volvo Trucks testuje v běžném provozu sběr domovního odpadu hybridních soustrojí pro užitková vozidla. Hybridní užitkové Volvo kombinuje moderní nízkoemisní vznětový motor spřažený s elektromotorem, o jejichž aktivaci rozhoduje elektronická řídicí jednotka. V principu elektromotor vozidlu...
Švédský Volvo Trucks testuje v běžném provozu sběr domovního odpadu hybridních soustrojí pro užitková vozidla. Hybridní užitkové Volvo kombinuje moderní nízkoemisní vznětový motor spřažený s elektromotorem, o jejichž aktivaci rozhoduje elektronická řídicí jednotka. V principu elektromotor vozidlu slouží v rychlostech do 20 km/h, pak roli přebírá vznětový motor. Při zpomalování a zastavení je diesel odstaven a pohybové energie vozidla je využito k dobíjení akumulátorů (po pracovní směně se akumulátory dobíjejí také nočním proudem v garáži). Vozidlo této koncepce své přednosti nejlépe uplatní tam, kde jsou časté rozjezdy a zastavení, kde jsou významné nároky na potlačení exhalací a kde je spotřeba paliva důležitější než obvykle. Takovým specifikem výrazně vyniká svoz komunálního odpadu.
Popelářské hybridní Volvo produkuje o třetinu méně CO a CO2 než klasické, ale je dokonce čistější než plynová verze. Sériová výroba by se měla rozběhnout v příštím roce.