Evropa rozšiřuje kapacity chemické recyklace o tisíce tun ročně

Chemická recyklace umožňuje efektivně recyklovat druhy plastů, které se mechanickými metodami špatně zpracovávají. Německý výzkumný institut Fraunhofer Umsicht proto sestavil interaktivní mapu chemických recyklačních aktivit v Evropě, která přehledně zobrazuje zařízení, používané technologie, kapacity a aktuální stav projektů po celém kontinentu.

Evropský průmysl chemické recyklace pokračuje v intenzivním rozvoji a plánuje vybudovat 65 nových projektů s celkovou kapacitou přesahující 2 700 tisíc tun ročně. Současně však některé projekty ukončily činnost, což odráží proměnlivost trhu a technologického vývoje.

Rozvoj kapacit chemické recyklace v Evropě

Aktuálně je v Evropě podle mapy v provozu 18 závodů na chemickou recyklaci, které dohromady zpracují téměř 290 tisíc tun materiálu ročně. Většina těchto zařízení využívá technologii pyrolýzy, která tvoří téměř 90 % celkových kapacit. Vedle pyrolýzy se v provozu nachází i technologie solvolýzy a solvent-based recyklace, zatím však nebyly postaveny žádné provozy, které by plynové zplyňování plastů využívaly v praxi.

Plánované projekty a technologické trendy

V plánu rozvoje je 65 rozvojových projektů s plánovanou kapacitou téměř 2 800 tisíc tun ročně. Největší podíl na rozšiřování kapacit má pyrolýza s téměř 2 000 tisíci tunami, následuje zplyňování a enzymatické metody. Nicméně 9 projektů s kapacitou přes 800 tisíc tun bylo nedávno zrušeno, což poukazuje na výzvy a nejistoty v sektoru chemické recyklace.*

-wal-

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Odpady
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.