EU v roce 2024 investovala 76 miliard eur do ochrany životního prostředí

Evropská unie v loňském roce vynaložila na ochranu životního prostředí rekordních 76 miliard eur. Největší část investic směřovala do čištění odpadních vod a nakládání s odpady, vyplývá to z aktuálních údajů Eurostatu.

Firmy investují do čistších technologií

Podle Eurostatu tvořily investice do ochrany životního prostředí v roce 2024 přibližně dvě procenta všech investic v EU. „Zhruba 61 procent celkových investic, tedy téměř 47 miliard eur, vynaložily podniky na pořízení technologií a zařízení, která snižují environmentální zátěž jejich výrobních procesů. Patří sem například zařízení na snižování emisí do ovzduší,“ uvádí Eurostat. Zbývajících 39 procent investic připadlo na veřejný sektor a neziskové organizace.

Největší objem prostředků šel do služeb spojených s čištěním odpadních vod (38,2 procenta) a nakládání s odpady (24,8 procenta). Ochrana před zářením, výzkum a další environmentální aktivity tvořily 14 procent investic, ochrana ovzduší a klimatu 11,2 procenta. Investice do ochrany půdy a podzemních vod dosáhly 5,6 procenta a na ochranu biodiverzity a krajiny směřovalo 5,2 procenta. Snižování hluku představovalo pouze jedno procento celkových investic.

Ochrana životního prostředí je stále důležitější

Eurostat upozorňuje, že investice do ochrany životního prostředí zahrnují nejen výstavbu čistíren, ale také nákup vozidel na přepravu odpadu, akvizice pozemků pro přírodní rezervace nebo modernizaci výrobních zařízení. Ochrana životního prostředí se tak stává nedílnou součástí investičních strategií firem i veřejného sektoru.*

-sol-

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Odpady
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.