Evropská komise rozhodla o změně směrnice 2000/53/EC, která se týká autovraků. Rozhodnutí se týká zejména seznamu třinácti materiálů a komponent, které nebyly zahrnuty v zákazu používání a metodě značení olova, rtuti, kadmia a šestimocného chrómu. Výrobci automobilů budou nuceni zastavit používání...
Evropská komise rozhodla o změně směrnice 2000/53/EC, která se týká autovraků. Rozhodnutí se týká zejména seznamu třinácti materiálů a komponent, které nebyly zahrnuty v zákazu používání a metodě značení olova, rtuti, kadmia a šestimocného chrómu. Výrobci automobilů budou nuceni zastavit používání těžkých kovů při výrobě automobilů a jejich komponent. Nová směrnice Evropské komise 2002/525/EC ruší výjimky směrnice staré vzhledem k vědeckému a technickému poroku ve výzkumu a výrobě.
Obsahem nové směrnice je hlavně vymezení období po která bude ještě možné jednotlivé látky používat a v jakém množství. Například u olova jako součásti slitiny hliníku pro automobilové účely stanovila směrnice množství použitého olova na 2 hm % do 1. 5. 2005, resp. 1 hm % do 1. 7. 2008. Byly také stanoveny výjimky pro olovo užité u jednotlivých materiálů a výrobků.
U šestimocného chrómu bylo stanoveno používání v protikorozních materiálech maximálně do 1. 7. 2007.
U kadmia bylo stanoveno jeho možné používání v hydrodynamických mazadlech do 1.7.2006 a v bateriích elektrických vozidel do 1. 1. 2006 (zde je vyjímka u náhradních baterií, které byly uvedeny na trh před 31. 12. 2005)
Evropská komise zveřejnila tuto směrnici ve svém Úředním věstníku.
|