S městem Hranice v Olomouckém kraji spojují svůj další rozvoj někteří výrobci přípojných vozidel a nástaveb, zejména ti, kteří působí v tomto regionu. Právě v Hranicích totiž vytvářejí svůj klastr, což je seskupení hlavně podnikatelských subjektů zaměřených na ekonomický rozvoj svých členů. Klastr...
S městem Hranice v Olomouckém kraji spojují svůj další rozvoj někteří výrobci přípojných vozidel a nástaveb, zejména ti, kteří působí v tomto regionu. Právě v Hranicích totiž vytvářejí svůj klastr, což je seskupení hlavně podnikatelských subjektů zaměřených na ekonomický rozvoj svých členů. Klastr zároveň představuje ekonomický nástroj, jímž lze upevnit konkurenceschopnost a inovační aktivitu zúčastněných subjektů a současně posílit ekonomickou pozici a exkluzivitu regionu, v němž působí.
Jak nám sdělila Ing. Jana Schröpferová, externí spolupracovnice firmy RPIC-EKONOMSERVIS Přerov, s. r. o., která je facilitátorkou projektu (zprostředkovává efektivní komunikaci mezi jeho účastníky), na sklonku loňského roku už bylo založeno družstvo s názvem "Český klastr přípojných vozidel a nástaveb, družstvo" (se sídlem Rybáře 6, 753 61 Hranice V).
Jeho zakládajícími členy jsou firmy PANAV, a. s., PARAGAN, s. r. o., PONY AUTO trend, s. r. o., Družstvo GALAXIT a Dubšík Lubor - TIREX. Předsedou družstva byl zvolen Mgr. Oldřich Sedláček, jednatel společnosti PONY AUTO trend.
Družstvo bude spolupracovat s experty z Ústavu dopravní techniky, Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně a z dalších vědeckovýzkumných a školských subjektů.
Projekt čerpá podporu v rámci Operačního programu Průmysl a podnikání, přičemž celkový kalkulovaný rozpočet nákladů projektu hrazených z veřejných zdrojů je 0,799 mil. Kč, z nichž 75 % je kryto prostředky operačního programu a zbývajících 25 % prostředky Olomouckého kraje. Klastr je sice napojen na vysoké školství v Brně, ale jeho jádro je lokalizováno v Olomouckém kraji, jehož značkou by se měl stát.
Jak Ing. Jana Schröpferová zdůraznila, klastr může přispět k většímu zpřehlednění v tomto segmentu trhu, značce kvality pro zákazníka i lepší reklamě výrobců a výrobků doma i v zahraničí. Stejně tak se očekává, že klastr přinese společný postup jeho členů v nových aktivitách vůči odběratelům a ve společných komplexních nabídkách produkce cílovým zákazníkům.