Platforma Nesnězeno, která bojuje proti plýtvání jídla, se v Brně se rozrostla o 16 nově zapojených podniků. S celkovým počtem 170 se tak Brňané dostali na druhé místo hned za Prahu. Dosud Češi na platformě celkem zachránili již 725 tun potravin. V Brně v příštím roce očekává Nesnězeno 25% růst.
Zájem Brňanů o problematiku plýtvání
V Brně a okolí mohou uživatelé Nesnězeno aktuálně vybírat z nabídky již 170 podniků zahrnujících restaurace, hotely, kavárny, ale například i 11 zapojených prodejen Penny v jihomoravském kraji nebo řetězec Starbucks. Nejnovějším „přírůstkem“ se pak staly mimo jiné Sklizeno, La Strada, Kaliforňan, The Miners, Patio cafe & bar, Wang running sushi, Jedna báseň či Morgal.
Zapojení nových podniků reflektuje velký zájem Brňanů o záchranu jídla i problematiku (anti)food-waste. Dosud se v jihomoravské metropoli podařilo přes platformu zachránit již desítky tun potravin, které by jinak skončily v koši. Vzhledem k vysokému zájmu o balíčky Nesnězeno předpokládá, že v příštím roce vzroste objem zachráněného jídla o 25 %.
Brno je městem, kde se celý koncept Nesnězeno v roce 2018 zrodil, původně jako lokální komunitní iniciativa na Facebooku. Z téměř garážového projektu během několika let vyrostl silný a fungující startup, který díky spolupráci s podobně orientovanou platformou Munch již působí ve čtyřech zemích.
Dodatečný příjem pro podniky
„Brno je pro nás tak trochu srdeční záležitost – přece jen jsme tu doma. Máme ale radost především z toho, že Nesnězeno úspěšně plní svou misi v regionech a že je o záchranu potravin velký zájem napříč celým Českem. Díky tomu, že jsme součástí globální platformy Munch, můžeme navíc využívat celou řadu synergií a neustále naši nabídku a služby posouvat dál,“ dodává Jakub Henni, CEO Nesnězeno, který se s Nesnězeno v letošním roce umístil i v prestižním výběru 30 pod 30 magazínu Forbes.
Pro podniky představuje zapojení do Nesnězeno zajímavý dodatečný příjem, který se pohybuje v průměrné výši 20 000 Kč ročně. Balíčky potravin či jídel, která by jinak bylo nutné vyhodit, nabídnou na webu a v aplikaci se slevou 50-70 %. Uživatel si balíček zakoupí a pak vyzvedne v provozovně, kde ho může zkonzumovat nebo si ho odnést domů. Díky tomu nejen ušetří, ale zároveň zachrání kvalitní jídlo a pomůže omezit plýtvání potravinami.*
-zr-