Dopravní podnik Ostrava (DPO) odkládá projekt vodíkové mobility a ruší tendr na vodíkové autobusy a stavbu plničky. Náklady na vybudování vodíkové plničky se odhadovaly na 150 milionů korun. Původně měla vzniknout loni, kdy chtěl podnik nasadit i první vodíkové autobusy.
Rozvoj elektromobility
"Vodík je pro nás stále důležité téma a i nadále budeme tento technologický směr bedlivě sledovat. S ohledem na vývoj posledních dvou let od vypsání soutěží momentálně z pohledu péče řádného hospodáře cítíme, že je potřeba dát této technologii ještě prostor jak z finančních, tak technických důvodů," uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.
DPO má nyní 227 vozů na zemní plyn (CNG). "Některé z nich čeká v horizontu několika let obnova. S ohledem na aktuální situaci na trhu vidíme řešení právě v elektromobilitě, která za poslední měsíce a roky prošla masivním rozvojem," uvedl Morys.
Dojezd i 350 kilometrů na jedno nabití
DPO v minulých letech vybudoval tři nabíjecí uzly a pořídil si 32 elektrobusů, z nich 26 je s průběžným dobíjením. Nyní chce na tento projekt navázat a plánuje nasazení elektrobusů na dalších linkách.
"Vedle rozvoje trolejbusové dopravy se chceme zaměřit na elektrobusy s nočním dobíjením. Ty by mohly být schopné obsloužit na jedno noční nabití vzdálenost i více než 350 kilometrů. Můžeme je tak nasadit v podstatě kdekoli. Stále si však uvědomujeme, že limitem bude kapacita nabíjení, a proto věříme v rozvoj a budoucnost vodíkové mobility," uvedl Morys.
DPO má i 35 dieselových autobusů, ty ale slouží jako záloha. Na linkách jezdí vozy na elektřinu a plyn.*
-čtk-