Prodej nových vozů s hybridním pohonem se letos od ledna do konce dubna meziročně zvýšil o 109 procent na 6572 aut. Z toho prodej plug-in hybridů do zásuvky vzrostl o 144 procent, naopak odbyt elektromobilů klesl o 28,5 procenta na 753 vozů. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.
Jedničkou na trhu hybridních vozů je japonská Toyota s 1500 prodanými vozy. Následuje Ford s 1058 auty a třetí je díky Octavii a Superbu Škoda Auto s 816 vozy. V prodeji elektromobilů vede Škoda s 250 vozy, druhý Volkswagen prodal 108 aut a Tesla 84 vozů. Následuje Hyundai s 81 prodanými elektromobily.
"Hybridní pohon je v současnosti nejrychleji rostoucí kategorií na českém trhu. Například u značky Toyota už hybridy tvoří přes 40 procent nových objednávek a výrazně tak přispěly k jejich celkovému růstu o 46 procent za první čtyři měsíce ve srovnání se stejným obdobím loňského roku," řekl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Přes neustálé zvyšování cen osobních automobilů podle vedoucí partnerky EY v ČR Magdaleny Souček zájem o čistě elektrické vozy v České republice dál roste. Přes nárůst cenové hladiny o 0,8 procenta u nových osobních aut samotné elektromobily v 1. čtvrtletí proti závěru minulého roku zlevnily o 1,5 procenta a hybridy o 0,4 procenta. Naopak plug-in hybridy byly o 3,6 procenta dražší.
Prodej nových osobních aut v Česku za čtyři měsíce letošního roku stoupl meziročně o 12,6 procenta na 68 510 vozů.
Za celý loňský rok prodej nových aut s hybridním pohonem vzrostl o 52 procent na 12 674 vozů. Z toho počet prodaných plug-in hybridů stoupl o 318 procent na 1979 aut. Celkově se trh s osobními auty loni propadl o 18,8 procenta na 202 971 vozů. Prodej elektromobilů se zvýšil o 331 procent na 3262 aut.
Prodeje hybridních aut táhla snaha automobilek snížit průměrné emise vozů nabízených v Evropě, aby se vyhnuly pokutám od EU. Vedle prodeje elektromobilů bylo hlavní cestou právě rozšiřování nabídky hybridních pohonů.*
-čtk-