Další výrazné snížení emisí sirných a dusíkatých sloučenin ze vznětových (dieselových) motorů připravuje americké ministerstvo životního prostředí EPA. Připravované nařízení snižuje povolený obsah síry v motorové naftě v prvé fázi z dnešních 3000 ppm na 500 ppm (do roku 2007) a v další etapě až na...
Další výrazné snížení emisí sirných a dusíkatých sloučenin ze vznětových (dieselových) motorů připravuje americké ministerstvo životního prostředí EPA. Připravované nařízení snižuje povolený obsah síry v motorové naftě v prvé fázi z dnešních 3000 ppm na 500 ppm (do roku 2007) a v další etapě až na 15 ppm (v roce 2010). Podle odhadů EPA zvýší toto opatření cenu motorové nafty o 7 centů na galon (asi 3,8 litru), avšak čistý dopad na uživatele tohoto paliva bude pouhé 4 centy, neboť ultranízký obsah síry a dusíku v palivu sníží náklady na údržbu motorů. Nařízení o snížení obsahu síry a dusíku v palivu rovněž změní emisní standardy pro stavební, zemědělské a průmyslové stroje s dieselovými motory, které se pak nebudou smět pohybovat na silnicích. Nové emisní standardy vstoupí v platnost v období 2008 až 2015 a zvýší cenu zařízení s dieselovými motory o 1-3 %. EPA odhaduje, že efekt z nařízení bude ekvivalentní odstranění 2 milionů traktorů s přívěsy ze silnic. Zdravotní prospěšnost nařízení EPA pro obyvatelstvo převýší náklady na realizaci nařízení v poměru 40 : 1.