01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Sběr elektroodpadu vzrostl o třetinu

Každý občan v roce 2009 odevzdal téměř 4,5 kg vysloužilých spotřebičů, což je o třetinu více než v roce 2008. Celkem se jedná o 46 754 tun elektroodpadu. Zlepšení je výsledkem neustále rostoucího povědomí o nutnosti třídění mezi lidmi a také zvyšujícího se počtu sběrných míst.

Česká republika opakovaně vykazuje růst ve sběru a recyklaci vysloužilých elektrozařízení. Jestliže v roce 2006 každý občan průměrně odevzdal 1,7 kg elektroodpadu, o tři roky později sběr vzrostl o více než 250 procent. Díky tomu se už v roce 2008 podařilo splnit cíl daný Evropskou unií, podle níž měl každý Čech odevzdat alespoň 4 kilogramy elektroodpadu. Největší podíl na výsledku mají velké domácí spotřebiče jako ledničky, mrazničky, pračky, myčky a sporáky, a spotřebitelská zařízení, zejména televize a monitory.

Z pohledu krajů dopadl nejlépe Plzeňský kraj, kde každý občan loni dokázal odevzdat k recyklaci téměř 6 kg elektroodpadu. Pětikilogramovou hranici překonal také kraj Zlínský (5,81 kg), Vysočina (5,32 kg) a Středočeský kraj (5,04 kg). Nejméně se třídí v Ústeckém (3,27 kg) a Moravskoslezském kraji (3,51 kg). I v těchto krajích však došlo oproti roku 2008 k nárůstu.

V celku se za poslední tři roky zvýšilo množství sebraného elektrodpadu více než dvaapůlkrát.

Za hlavní důvody úspěchu označují zástupci kolektivních systémů pokračující rozšiřování sběrné sítě a důraz na podporu sběru drobných elektrozařízení. V současnosti funguje pro elektrozařízení na 11 150 sběrných míst. Z nich je téměř polovina určena pro malé spotřebiče jako jsou mobily, MP3 přehrávače, fény, kulmy, varné konvice apod. Sběrná síť v naší republice je pětkrát hustší než například v ekologicky velmi vyspělém Rakousku.


SBĚR ELEKTROODPADU NA OSOBU A ROK

Rok 2006 - 1,7 kg 

Rok 2009 - 4,5 kg 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down