01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Recyklační poplatek i pro autovraky?

Sdružení zpracovatelů autovraků navrhuje, aby do systému ekologické likvidace autovraků přispíval stát i majitelé vozů. V současnosti ho musejí financovat výrobci nebo dovozci aut. Ročně je z evidence odhlášeno zhruba 60 000 aut, jen zhruba třetinu z toho čeká ekologická likvidace v licencovaných...

Sdružení zpracovatelů autovraků navrhuje, aby do systému ekologické likvidace autovraků přispíval stát i majitelé vozů. V současnosti ho musejí financovat výrobci nebo dovozci aut. Ročně je z evidence odhlášeno zhruba 60 000 aut, jen zhruba třetinu z toho čeká ekologická likvidace v licencovaných provozech. V ČR je podle Sdružení nyní na 300 000 autovraků odstavených na parkovištích nebo volných prostorách. Autovraků přitom podle odhadů bude přibývat. Průměrné stáří dnešních autovraků je 25 let, vesměs značky Škoda. Třeba za Škodu 120 dostane její majitel ve výkupně železa asi 2500 Kč. Na cenách šrotu přitom celý systém autovraků závisí. Menší zpracovatelé autovraků navrhují, aby se do financování zapojil stát a v přijatelné podobě také noví majitelé aut. Mohli by například platit jakýsi recyklační poplatek, podobně jako u elektrošrotu. Sdružení navrhuje, aby byla zpracována nová vyhláška, která by zároveň přenesla kontrolu nad vraky z ministerstva životního prostředí na ministerstvo průmyslu a obchodu.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down