Průzkum: Udržitelnost oděvů má v Česku stále větší vliv na zákazníky

Na nákup nového oblečení má podle průzkumu portálu Glami u 47 procent Čechů vliv udržitelnost. Před třemi roky rozhodování tomuto trendu přizpůsobovala čtvrtina českých zákazníků. Konkrétní jména značek, které podporují produkci oděvů či obuvi s ohledem na životní prostředí si vybaví 55 procent. Většinou jmenují velké nadnárodní společnosti, které v poslední době investují do udržitelných kolekcí.

Udržitelnost Češi nejčastěji posuzují podle používání organických či recyklovaných materiálů, výroby šetrné k životnímu prostředí a dobré kvality výrobku spojené s dlouhou životností. "V Česku má povědomí o udržitelné módě 66 procent zákazníků a na Slovensku je trend přibližně stejný - 64 procent respondentů ví, co si pod tím pojmem představit," uvedl za Glami Ján Kešelák.

Lidé si v průzkumu nejčastěji vzpomněli, že zboží splňující některá z výše uvedených kritérií má ve své nabídce německý výrobce sportovního oblečení Adidas, švédská oděvní společnost H&M nebo nebo americká značka Levi´s. Z výrobců, kteří podnikání založili na udržitelnosti, respondenti nejvíce uváděli francouzskou značku tenisek Veja, amerického producenta oděvů Patagonia, ale také českou obuvnickou značku Vasky.

Vyhledávač Glami uskutečnil průzkum v dubnu mezi zhruba 5300 lidmi.

Na udržitelnou módu se zaměřuje například prodejce Nila, který ve svých čtyřech prodejnách v Praze a e-shopu nabízí nejen oblečení a obuv, ale i doplňky do domácnosti nebo kosmetiku od zahraničních a lokálních etických značek. Udržitelná móda je dále k dostání v Green butiku, a to on-line i kamenné prodejně v hlavním městě. Internetoví prodejci oblečení stále častěji přiřazují k oděvům zelené štítky s upozorněním, že se jedná o udržitelný produkt.

Hana Říhová z výzkumné agentury GfK na dubnové konferenci Retail Summit v Praze řekla, že téměř každá druhá domácnost ze tří už v minulosti přestala nakupovat výrobky nebo služby, které měly negativní dopad na životní prostředí. Za udržitelné výrobky je podle Svazu a obchodu a cestovního ruchu ČR ochotno si připlatit až 70 procent zákazníků.*

-čtk-

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down