V druhé polovině loňského roku provedla agentura Markent pro kolektivní systémy průzkum, jak spotřebitelé a domácnosti nakládají s vyřazenými elektrospotřebiči.Cílem bylo zjistit, jaké povědomí mají občané o recyklaci elektrospotřebičů a jak s nimi na konci životnosti naloží. Získaná data jsou...
V druhé polovině loňského roku provedla agentura Markent pro kolektivní systémy průzkum, jak spotřebitelé a domácnosti nakládají s vyřazenými elektrospotřebiči.
Cílem bylo zjistit, jaké povědomí mají občané o recyklaci elektrospotřebičů a jak s nimi na konci životnosti naloží. Získaná data jsou cenná pro zacílení informačních kampaní.
Průzkum byl proveden u 717 domácností v rámci celé České republiky a ukázal, že zatímco velké spotřebiče občané většinou odevzdají na sběrný dvůr, malé spotřebiče (telefony, discmany atd.) vesměs končí v popelnicích. Českým specifikem je velký podíl vysloužilých spotřebičů, který lidé dále skladují doma, aniž by je používali.
Podle průzkumu třídí daleko svědomitěji firmy. Průzkum u 308 organizací ukázal, že ve více než 60 % podniků má interní normu upravující způsob nakládání s vyřazenými elektrospotřebiči, čtvrtina firem má dokonce člověka, který je za ekologické odstranění elektrospotřebičů přímo zodpovědný.