Program letošního Obalka je kompletní. Motto zní: Obalová magie

Odborníci a odbornice z obalového průmyslu se 17. a 18. října setkají v Aquapalace Hotelu Prague na kongresu Obalko s podtitulem Obalová magie. Po rekordním ročníku 2023, kdy dorazilo 491 účastníků, slibuje letošní akce další porci inspirativních přednášek a diskusí, stejně jako kouzelnou kombinaci obalových inovací, kreativity a udržitelnosti.

Generální ředitel Atoz Group, Jeffrey Osterroth, vysvětluje volbu hlavního tématu Obalová magie: „Obaly jsou pod tlakem, často kritizovány jako zbytečné a škodlivé pro životní prostředí. Tento názor je krátkozraký a přehlíží všechny skvělé věci, které kvalitní obaly přinášejí.“ Podle programové ředitelky Kateřiny Osterrothové organizátoři reagovali na zpětnou vazbu z předchozích ročníků. „Loňské téma bylo vážné, letos proto zdůrazníme pozitivní, až magické aspekty obalů, které často opomíjíme.“

V duchu výše řečeného zahájí kongres vystoupení kouzelníka Tomasiana, finalisty TV show Česko Slovensko má talent a držitele řady ocenění za mikromagii. Než se tedy účastníci ponoří do světa inovativních obalů, naladí se na magickou vlnu.

Světové inovace a diskuse o kouzlech obalů

Po odborníkovi na kouzla vystoupí odborník na obaly. Paul Jenkins, výkonný ředitel společnosti ThePackHub, přední poradenské firmy zaměřené na inovace obalů, ukáže nejnovější obalové inovace z celého světa. Představí, které značky a maloobchodníci vedou v kreativních řešeních a jaké jsou aktuální globální trendy. Důraz bude kladen na roli udržitelnosti, která pohání tyto inovace a stává se klíčovou pro každý nový vývoj. Zvláštní pozornost bude věnována technologickým změnám v obalovém průmyslu a implementaci nových strategií.

Dobrý obal zvyšuje zisk, zatímco špatný může negativně ovlivnit konečný výsledek. To je hlavní východisko prezentace Miroslava Pašky, account director agentury Ipsos. Podle Ipsos R&D může rozdíl mezi kvalitním a nevhodným obalem ovlivnit prodejní potenciál až o 70 %. Co od obalu očekávají spotřebitelé? Jak vnímají současné trendy, jako jsou nové materiály, inkluzivní design nebo smart packaging? A co udržitelnost – je pro ně přebytečná, nebo cenná natolik, že jsou ochotni si za ni připlatit? Zazní data z exkluzivního výzkumu přímo pro kongres Obalko.

Dopolední program završí panelová diskuse „Obaly, které svedou: Jak získat pozornost spotřebitele“. Záměrem debaty bude navodit představu obalu, který nejen upoutá pozornost, ale vyvolá nefalšovaný wow efekt. Své názory budou prezentovat Tomasz Ratajczak (Allegro), Ján Paukovic (The22design), Hana Nováková (Envi – Pak), Tomáš Hejkal (Stock Plzeň-Božkov) a Martin Hejl (Thimm).

Setkání bez závazků

Během polední pauzy na účastníky čeká BizPack – platforma, která umožňuje rychlá a neformální setkání se zástupci předních firem obalového průmyslu. Během deseti minut lze prozkoumat jejich nabídky a získat nové kontakty, a to bez závazků. Již nyní si mohou účastníci a účastnice sjednat online schůzky s dodavateli, a to na přímém odkazu www.obalko.cz/bizpack.

Inovace otestované praxí

Každá inovace je kousek magie, z každodenní rutiny se zrodí nápad, který může změnit vše, a inovace je třeba pěstovat. Proto organizátoři kongresu otevřou pomyslný klobouk plný obalových nápadů. Připravili devět případových studií a inovací:

• Obaly s rozšířenou realitou (Alena Plzáková, Albi / Martin Muzikář, Thimm)
• Plastové obaly holítek vystřídal svařitelný papír (Jan Vorlíček, Edgewell / Michal Uher, OTK printing & packaging)
• Nové obaly otevřely startupu dveře do velkých řetězců (René Lukosz, Little Luko / Ondřej Hon, Smurfit Westrock)
• Nová linka zvládne balení do malých sáčků i velké pytle (Milan Jeřábek, Vafo Praha / Michal Matouš, Viking Mašek)
• Kouzlo smývatelných etiket pro rozvoněné svíčky (Michael Schmidt, Rozvoněno / Dagmar Hleba Víchová, Colognia Press / Vojtěch Rosina, Avery Dennison)
• Jak se proměňuje role obalu v online retailu (Petr Chvojka, Rohlik Group)
• Bruncvíka na regálech posilují nové sekundární obaly (Martina Bočanová, Kaufland Česká republika / Martin Tolar, Mondi Bupak)
• Nová tvář Magnesie: Důraz na sílu hořčíku a minimalismus (Karolína Šimonová, Mattoni 1873)
• Konec plastu a polystyrenu v balení koncertních světel (Libor Štreit, Robe lighting / Palo Lezo, Paketo group)

S pohledem upřeným do budoucnosti

Odpolední panelová diskuse se zaměří na to, jak mohou firmy už dnes využívat obaly budoucnosti, které splňují nové legislativní požadavky a udržitelné standardy. Hlavními tématy budou materiály, moderní obalové technologie a jejich vliv na spotřebitelské trendy. Diskutovat budou Juraj Otta (Tomra Collection Slovakia), Jana Žižková (obalová odbornice), David Hloušek (Avery Dennison), Petr Šikýř (Eko-kom) a Ivo Benda (Greiner Packaging Slušovice).

Po celodenním odborném programu se díky spolupráci organizátora kongresu Obalko, společnosti Atoz Group, a pořadatele soutěže Obal roku, Obalového institutu Syba, uskuteční slavnostní ceremoniál tohoto obalového klání. Jedná se o jedinou certifikovanou soutěž zaměřenou na obalová řešení, která se koná na českém a slovenském trhu a je otevřená jak domácím, tak zahraničním firmám. Cílem je ohodnotit a propagovat nejlepší inovace a technologie v oblasti balení.

Dalším bodem programu je Obalový Business Mixer, kde se opět představí kouzelník Tomasiano. Během večera zažijí účastníci další fascinující kouzla, ale také budou mít příležitost navázat kontakty a neformálně sdílet zkušenosti a názory.

Čtyři provozy, čtyřikrát více inspirace

Kořením Obalka jsou návštěvy druhý kongresový den, které nabízejí příležitost nahlédnout, jak se „balení opravdu dělá“. Pro sekci Balení v praxi jsou letos ohlášeny čtyři exkurze:

Plzeňský Prazdroj zprovoznil ve svém pivovaru automatickou třídicí linku na skleněné vratné lahve, jedinou svého druhu v České republice. Dokáže strojově oddělit lahve vlastních značek od těch od jiných výrobců a identifikovat poškozené kusy i přepravky. Během jedné hodiny zpracuje 4050 přepravek, což odpovídá 81 000 lahví. Součástí prohlídky bude i nová automatizovaná stáčecí linka. Plzeňský Prazdroj oznámil, že od příštího roku budou všechny skleněné lahve pro český trh vratné. Prohlídku povede Tomáš Sedláček, logistics controlling and development manager CZ/SK společnosti Plzeňský Prazdroj.

Firma Euromedia Group otevřela nové distribuční centrum ve Stochově, které obsahuje automatické balicí zařízení Cartonwrap od CMC Packaging. Dokáže automaticky vyrobit krabice na míru s rychlostí 650–750 kusů za hodinu. Distribuční centrum také disponuje pokročilým robotickým systémem Autostore, který zahrnuje 65 000 plastových přepravek. Komentovaná prohlídka bude v podání Kamila Kidoně, ředitele logistiky společnosti Euromedia Group.

Hlavní závod společnosti PepsiCo, nacházející se od roku 1994 v Kolbenově ulici v Praze-Hloubětíně, vyrábí nápoje nejen pro český trh, ale také pro Slovensko a Maďarsko. Provoz zahrnuje stáčírnu, laboratoř a sklad. Účastníci exkurze nahlédnou do výroby, plnění a balení, které probíhá na šesti různých strojích. Nápoje se standardně plní do lahví vyfukovaných z virgin PET, přičemž závod přechází na rPET v souladu s novou legislativou.

Lego Group působí v České republice od roku 2000, kdy byl položen základní kámen pro továrnu v kladenské průmyslové zóně. Dnes tvoří jeden z pěti výrobních závodů společnosti a hraje klíčovou roli v evropském výrobním řetězci, kde Lego Group provozuje další závody v Dánsku a Maďarsku. V Kladně se provádí dekorace a zpracování elementů, balení kostiček do sáčků a kompletace celých stavebnic. Továrna také zahrnuje Model Production. V současnosti zde pracuje přibližně 3300 zaměstnanců na ploše 124 000 m2.

Účast zdarma pro uživatele obalů

Kongres Obalko se zaměřuje na vzdělávání a sdílení znalostí z praxí osvědčených projektů. Účast pro výrobce a distributory baleného zboží je zdarma. Registrace probíhá na webových stránkách www.obalko.cz.*

Novinky na sociálních sítích:
LinkedIn: svetbaleni
Facebook: svetbaleni.cz

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down