Sdružení automobilového průmyslu tvrdí, že novela zákona o odpadech, která řeší i likvidaci autovraků, je v rozporu se směrnicí EU. Předpis připravený ministerstvem životního prostředí podle Sdružení popírá v současnosti již nastavený systém likvidace. Novela se nezabývá odpadem ze silničních...
Sdružení automobilového průmyslu tvrdí, že novela zákona o odpadech, která řeší i likvidaci autovraků, je v rozporu se směrnicí EU. Předpis připravený ministerstvem životního prostředí podle Sdružení popírá v současnosti již nastavený systém likvidace.
Novela se nezabývá odpadem ze silničních vozidel, ale zná pouze pojem autovrak. Pokud nebude zakotvena povinnost, aby končil veškerý odpad z automobilů na sběrném místě, nebude se jeho provozovatel schopen uživit. Lidé tam budou přivážet vraky například bez akumulátorů či hliníkových převodovek a výtěžnost pro provozovatele bude nulová.
SAP se také nelíbí, že likvidace autovraků je v návrhu novely řešena pouze pro kategorii osobních a malých užitkových vozidel a nákladních vozů či autobusů se netýká. Podle Sdružení neřeší připravovaná novela otázku odstranění odpadu ze silničních vozidel a odsouvá ji až na rok 2007, kdy začne platit povinnost výrobců a oficiálních dovozců vozy odebírat. Navíc přenesením zodpovědnosti za likvidaci autovraků na výrobce a oficiální dovozce stát zvýhodní ostatní podnikatele v oboru. Povinnost zlikvidovat ojeté vozidlo přivezené do ČR ze zahraničí soukromým podnikatelem bude mít pouze totiž oficiální dovozce příslušné značky vozu.
|