Nová evropská směrnice o bateriích má zajistit sběr a recyklaci všech baterií v EU na konci životního cyklu a zabránit jejich spalování nebo ukládání na skládky. Nahradí starou z roku 1991 (91/1557/EEC). Členské státy mají na její převod do své legislativy dva roky. Směrnici ještě čeká formální...
Nová evropská směrnice o bateriích má zajistit sběr a recyklaci všech baterií v EU na konci životního cyklu a zabránit jejich spalování nebo ukládání na skládky. Nahradí starou z roku 1991 (91/1557/EEC). Členské státy mají na její převod do své legislativy dva roky. Směrnici ještě čeká formální schválení Radou ministrů a EP.
Na evropském trhu je každoročně v průměru 800 tisíc tun automobilových baterií, 190 tisíc tun průmyslových baterií a 160 tisíc tun baterií a monočlánků do přenosných přístrojů. Baterie obsahují rtuť, olovo a kadmium (což z nich činí nebezpečný odpad podle rozhodnutí Komise 2000/532/EC), dále nikl, měď, zinek, mangan a lithium. Cíl recyklace v nové směrnici je 55 procent pro všechny baterie, které neobsahují olovo či kadmium.
Pro baterie obsahující kadmium a olovo jsou stanoveny zvláštní cíle recyklace, a to je 75 % pro kadmium a 65 % pro olovo. Členské státy budou mít možnost udělit malým původcům bateriového odpadu výjimku z finančního závazku.