Agendu technických norem přebírá od 1. 1. 2018 Česká agentura pro standardizaci
Od 1.1.2018 dojde k organizační změně týkající se Úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ), poskytovatele služby ČSN online a dalších činností souvisejících s tvorbou, vydáváním a distribucí technických norem. Činnosti ÚNMZ převezme jím zřizovaná příspěvková organizace Česká agentura pro standardizaci (na základě zákona č. 265/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 90/2016 Sb., o posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, a zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky). Česká agentura pro standardizaci má zlepšit reputaci a úroveň norem, zajistit pružnější a snazší financování tvorby norem a více zapojit partnery do tohoto procesu. Tato agentura bude mít na starosti soukromoprávní činnosti související s tvorbou, vydáváním a distribucí technických norem. Řídit ji bude generální ředitel jmenovaný a odvolávaný ředitelem ÚNMZ.
Pravomoci Agentury jsou následující:
Agentura je oprávněna vybírat úplatu za odborné činnosti, jež vykonává. Tyto činnosti a výše úplaty jsou stanoveny v ceníku, který vydává Úřad prostřednictvím věstníku Úřadu. Náklady na tvorbu českých technických norem hradí ten, kdo požaduje jejich zpracování. Náklady na tvorbu českých technických norem, především českých technických norem přejímajících evropské normy, zpracovaných na základě požadavku ministerstev nebo jiných ústředních správních úřadů a náklady spojené s členstvím v mezinárodních a evropských normalizačních organizacích, hradí stát.