01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Naše povinnosti jsou nám dostatečně známé

Zpětný odběr vysloužilých spotřebičů se úzce dotýká také obchodníků. Zeptali jsem se Pavla Slámy ze společnosti Datart International, a.s.

Máte jako obchodník s elektrospotřebiči a elektronikou dost informací o povinnosti zpětného odběru?

Společnost Datart se problematikou odpadů z elektrospotřebičů zabývá nejdéle ze všech maloobchodních společností se spotřební elektronikou v ČR. Zpětný odběr použitých spotřebičů provádíme zdarma již více než 6 let, nově uzákoněné povinnosti zpětného odběru jsou nám dostatečně známé.

Jak je tento zpětný odběr u vás organizován?

Služba zákazníkům je od počátku koncipována tak, že zákazník má možnost při bezplatném dovozu nového výrobku odevzdat svůj starý elektrospotřebič. Zákazník za odvoz starého výrobku nic neplatí a navíc má jistotu, že použitý výrobek zašleme k ekologické likvidaci. Stejnou možnost odevzdání starého spotřebiče má zákazník i na našich prodejnách.

Spolupracujete s kolektivním systémem, nebo máte tuto oblast organizovánu jinak?

Spolupracujeme s kolektivními systémy, z těch nejdůležitějších můžeme jmenovat Asekol, Elektrowin nebo Ecobat, chystáme spolupráci s Ekolampem.

Jaký je přístup zákazníků - mají zájem o využití zpětného odběru resp. vědí o této možnosti?

Zájem našich zákazníků je značný. Služba odvozu starého spotřebiče zdarma, při dovozu nového je zákazníky využívána zejména v oblasti chlazení. V roce 2004 vyzvedl Datart přímo z bytu zákazníka a odeslal k likvidaci 130 tun chladniček. Povinnosti vyplývající ze zákona pro nás však nepředstavují finanční zátěž, spíše naopak.

Napsat komentář

Napsat komentář

Komentáře k článku

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down