01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Minimální recyklační limity

Evropská komise zveřejnila návrh právní úpravy, která by měla nutit výrobce automobilů, aby jejich výrobky splňovaly minimální limity recyklace. Tato právní úprava by měla doplnit současnou směrnici o autovracích. Podle dosavadní legislativy musejí producenti automobilů od roku 2006 znovuvyužít 85...

Evropská komise zveřejnila návrh právní úpravy, která by měla nutit výrobce automobilů, aby jejich výrobky splňovaly minimální limity recyklace. Tato právní úprava by měla doplnit současnou směrnici o autovracích. Podle dosavadní legislativy musejí producenti automobilů od roku 2006 znovuvyužít 85 % materiálu z autovraků, přičemž 80 % z tohoto množství musí být znovu využito nebo recyklováno. Cílové hodnoty se do roku 2015 zvýší až na 95 % a 85 %.

Nový návrh směrnice by měl výrobce zavázat, aby prokázali ve stadiu schvalování typu, že odpovídá požadovaným limitům recyklace. Firmy by měly vyrábět součásti vozů pouze v souladu s protokolem ISO. Komise očekává, že ekonomický dopad legislativy bude podstatný, ale "obtížně předpověditelný" a měl by zvýšit ceny vozu přibližně o 30 euro. Výrobci budou muset - pokud bude schválena - uvést směrnici do života během tří let. Výrobci budou muset prokázat úroveň znovuvyužití a recyklace pro každý model, uvedený na trh, ale ne pro jeho každou verzi. Při porovnání nového modelu s "nejnižším stanoveným" recyklačním profilem bude muset nový model vyhovět limitům. Z povinnosti znovuvyužití jsou z důvodů bezpečnosti a ochrany životního prostředí vyjmuty některé součástky: airbagy, bezpečnostní pásy, zámky volantu, imobilizéry, katalyzátory a tlumiče výfuků. Směrnice se nevztahuje na vozidla zvláštního určení, případně mohou úřady omezit její platnost pro vozidla, produkovaná v množství menším než 500 kusů.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down