01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

KOMPLEXNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM

EKOPARTNER 2000 Komplexní informační systém EKOPartner2000 (vyvinutý společností JS a partner s.r.o.) je určen pro zpracovatele odpadu a představuje komplexní řešení pro podniky všech velikostí. Pokrývá většinu potřeb evidence ve specializovaných oblastech zpracování odpadu jako je provoz skládky,...

EKOPARTNER 2000

Komplexní informační systém EKOPartner2000 (vyvinutý společností JS a partner s.r.o.) je určen pro zpracovatele odpadu a představuje komplexní řešení pro podniky všech velikostí.

Pokrývá většinu potřeb evidence ve specializovaných oblastech zpracování odpadu jako je provoz skládky, sběrných dvorů, svoz komunálního odpadu, svoz nebezpečného odpadu, kontejnerová přeprava. Je nabízen včetně účetnictví, skladů a dopravy.

Při návrhu systému EKOPartner20000 byly sledovány tyto hlavní cíle:

Jednotná datová struktura

Komplexní řešení (od evidence nakládání s odpady přes fakturaci, sklady, dopravu až po účetnictví)

Vysoká technologická úroveň (32bitový systém pro Windows s architekturou klient-server nebo SQL server)

Určení pro organizace všech velikostí s širokým záběrem činností ve zpracování odpadu

Systém byl projektován s ohledem na komplexní řešení informačního systému podniku, jeho architektura je navržena tak, aby jednotlivé moduly mohly pracovat provázaně nad jednotnou databází (v rámci počítačové sítě) nebo i samostatně s možností výměny dat s centrální databází podniku.

EKOPartner2000 je jediným systémem pro zpracovatele odpadu, který nabízí kromě specializovaných modulů pro skládku, svoz komunálního odpadu, sběrné dvory rovněž i ekonomické agendy: účetnictví, saldokonto, fakturace, sklady, to vše jako jednotný databázový systém.

JEDNOTNÁ DATOVÁ STRUKTURA

Právě jednotnost databázových struktur pro všechny specializované moduly umožňuje systému EKOPartner2000 pracovat provázaně na všech úrovních zpracování dat v organizaci. To omezuje vznik duplicity dat, vícenásobného pořizování dat, jsou odstraněny zbytečné transformace mezi různými systémy při importech a exportech dat.

Veškeré statistické údaje jsou ihned k dispozici, v kterémkoli okamžiku lze tak např. získat statistické informace o nakládání s odpady za všechny provozy v podniku stejně tak jsou k dispozici ekonomické údaje o výsledcích jednotlivých středisek nebo celého podniku.

SKLÁDKA2000

Vstup dat z vážního systému Skládka2000 je řešen s ohledem na optimalizaci zadávání údajů tak, aby systém umožňoval rychlé odbavení vozidel a nekladl vysoké nároky na obsluhu počítače. Ve většině případů je vstup omezen na pořízení SPZ vozidla a program sám doplní obvyklé údaje, které pro dané vozidlo jsou v databázi uloženy (obvyklý odpad, dopravce, dodavatel odpadu, cena, obvyklá forma úhrady apod.). V systému se evidují smlouvy, příjemky, faktury. Důležité je sledování plnění smluv z pohledu nasmlouvaných cen pro plnění v čase či v množství. Skládka2000 poskytuje výstupní informace samostatně (evidence nakládání s odpady, fakturace) nebo je předává centrálním modulům systému.

SEPARACE2000

Modul Separace2000 řeší nakládání s odpady ve všech místech, kde dochází k pohybu odpadů (sběrné dvory apod.). Systém eviduje třídění odpadu, pohyb odpadu mezi více místy (provozy) podniku, pohyb odpadu dovnitř a ven z podniku. Evidence výdejů a příjmů je systémem FIFO.

Separace2000 obsahuje evidenci svozu průmyslového odpadu, evidenci smluv, příjemky a výdejky, katalog odpadů, fakturaci, ceníky, evidenční a identifikační listy. Výstupní informace (evidence nakládání s odpady, fakturace) poskytuje samostatně nebo je předávává centrálním modulům.

SVOZ2000

Základním dokladem, na kterém je založena evidence svozu komunálního odpadu, je smlouva s občanem nebo organizací. Ve smlouvách jsou sledovány parametry jako druhy svážených nádob, období svozu, četnosti svozu, stanoviště nádob, cena. Lze zadávat i sezónní svozy (opakované roční svozy). Smlouvu lze v průběhu platnosti měnit podle potřeb zákazníků. Veškeré změny se promítají do výstupních funkcí programu - plán svozu a vyúčtování svozu.

Funkce plán svozu umožňuje plánovat svozy pro uživatelem definované rajóny. Pro plánování jsou k dispozici nástroje pro variantní řešení a rozhraní pro napojení na mapy měst a obcí. Svozový rajón je pak k dispozici v grafické podobě na mapě města či obce.

Vyúčtovaní svozu komunálního zabezpečuje různé formy úhrad: SIPO, AV složenky či faktury. Umožňuje tisk složenek (vlastní tisk nebo přes Českou poštu). Obsahuje exportní a importní funkce pro přenos dat mezi podnikem a poštou nebo bankou.

EKOMANAŽER2000

Vstupní údaje pořízené při nakládání s odpady na různých místech provozů podniku (skládka, sběrné dvory, svoz průmyslového odpadu) je potřeba vyhodnotit v souhrnném zpracování údajů. Modul EKOmanažer2000 zpracovává údaje do požadovaných statistik (roční hlášení o nakládání s odpady, průběžná evidence) za jednotlivé provozy, za skupiny provozů (v rámci okresu) a za celou organizaci.

EKOPARTNER2000

Modul EKOPartner2000 je centrálním modulem pro zpracování obchodně-ekonomických údajů ze skládky, sběrných dvorů a svozu komunálního podniku. Zde jsou soustředěny veškeré údaje pořízených dokladů ostatních programových modulů. Přehledná dokladová evidence s centrální fakturací a sledováním saldokonta. EKOPartner2000 je rozhraním pro ekonomický modul účetnictví Partner2000. Informace o účetnictví, skladech a dopravě přesahují rámec tohoto příspěvku.

IMPLEMENTACE

Společnost JS a partner s.r.o. klade velký důraz na implementaci informačního systému. Správně provedená analýza stávajícího systému a potřeb podniku umožní postupný přechod na jednotný databázový systém.. Zkušenosti ukazují, že podniky mají specifické požadavky na řešení vlastních informačních systémů. Proto jsou důležité možnosti úprav funkcí, algoritmů, vstupních a výstupních formulářů apod.

ŠTĚPÁN JAROŠINEC, JIŘÍ DRNEC,

JS a partner s.r.o.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down