Zpracovatelé a recyklátoři si začínají všímat směsného plastového odpadu z automobilů, který obsahuje cenné materiály, jako jsou polykarbonáty, akryl a nylon. Vzhledem k horší ekonomice se zpracovatelé obracejí k tomuto bohatému zdroji, přestože je...
Zpracovatelé a recyklátoři si začínají všímat směsného plastového odpadu z automobilů, který obsahuje cenné materiály, jako jsou polykarbonáty, akryl a nylon. Vzhledem k horší ekonomice se zpracovatelé obracejí k tomuto bohatému zdroji, přestože je hůře využitelný, než odpady z výrob. Jde o zbytky ze šrédrů automobilů a drť s obsahem barev, povlaků, kovů, a jiných plastů. Hybnou pákou procesu je ekonomika. Společnost DaimlerChrysler Corp čtyři roky podporovala recyklační projekt flotace pro získávání ABS, polypropylenu, polyurethanové pěny a mědi ze ASR zbytky ze šrédru autovraků. Technologie se původně používala v dolech a metalurgii a zahrnuje elektrostatickou separaci a separaci podle měrné hmotnosti, hydrocyklony, flotaci a kombinace těchto technologií. Získávají se jí využitelné komodity materiálů, z natíraných automobilových nárazníků, zbytků z výroby laminovaných přístrojových panelů (ABS pokryté pružným PVC) a příslušenství k osvětlením (ABS a akryl). Zpracovatelé z autovraků rovněž "dolují" telefony, počítače, a další elektronická zařízení, stejně jako CD pokrytá kovem.