01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dopady novely na odstranění autovraků

Zavedení poplatků při registraci ojetého vozu vyvolává logickou reakci: lidi se při koupi ojetého vozu rozmýšlejí, zda není výhodné si pořídit dražší, ale s doloženou "lepší normou" EURO. Mračna se stahují také nad bývalými domácími miláčky, které mají lidé zaparkovány v garážích. Pokud nejde přímo...

Zavedení poplatků při registraci ojetého vozu vyvolává logickou reakci: lidi se při koupi ojetého vozu rozmýšlejí, zda není výhodné si pořídit dražší, ale s doloženou "lepší normou" EURO. Mračna se stahují také nad bývalými domácími miláčky, které mají lidé zaparkovány v garážích. Pokud nejde přímo o veterána, je jejich cena mizivá, možná i nižší než poplatek při registraci. Logickým důsledkem je snaha se starých aut zbavit - ovšem s nutným dokladem o ekologické likvidaci, bez něhož už vozidlo nejde vyřadit z provozu. Trend potvrzuje ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek: "Klesne dovoz nejstarších ojetin a lidé vyřadí více starých aut z provozu. Stará auta se stanou prakticky neprodejná," uvedl.

Jan Ptáček z Kovošrotu Kladno, a. s., potvrzuje: "Během listopadu a prosince 2008 se počet autovraků od fyzických i právnických osob zvýšil zhruba o 80 %. Předpokládám, že kdo bude potřebovat, ten své staré vozidlo odevzdá do konce roku. Potom tato vlna postupně opadne."

Novela zákona o odpadech jistě přispěla k odstranění velkého množství starých automobilů z provozu. Koncem prosince byl nápor v tomto ohledu enormní. Jaký bude další vývoj, ukáže čas. Nicméně Jan Ptáček nevěří, že se tristní situace kolem likvidace autovraků zlepší: " Novela problém autovraků nevyřeší, jelikož se k němu nepřistupuje komplexně. Například chybí prováděcí vyhláška a na provedení změn je poměrně málo času."

- jhm -

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down