01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Čisté vozidlo pro městský provoz

Vývoj alternativních řešení, která by nahradila výhradně naftový pohon vozidel, postupuje rychle kupředu. Společnost Renault Trucks představila nový model vozidla pro městský provoz se stoprocentně elektrickým pohonem.

Model Renault Maxity electrique může být využíván v městech a obcích, a to i v noci nebo v nízkoemisních zónách. Slouží při distribuci a zásobování, údržbě městské zeleně nebo při svozu komunálního odpadu.

Původní model Renault Maxity je vozidlem určeným pro městské využití. Elektrická verze vyvinutá na jeho základě si zachovává všechny vlastnosti, které k užitkovému vozidlu patří - ovladatelnost, snadnou instalaci nástaveb, optimální užitečné zatížení. Navíc je naprosto tichá, nevylučuje škodlivé látky ani skleníkové plyny.


STAČÍ ŘIDIČÁK "B"

Renault Maxity Electrique se svou CHV (celková hmotnost vozidla) 4500 kg a užitečným zatížením až 2 tuny nabízí neobyčejné možnosti přepravy. Byl vyvinut společnostmi Renault Trucks, PVI a EDF v rámci spolupráce v oblasti vývoje elektrických nákladních a užitkových vozidel.

Asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW, lithium-iontový akumulátor poslední generace s celkovou kapacitou 42 kWh, maximální kroutící moment 270 Nm hned při rozjezdu, využití energie při brzdění: Renault Maxity Electrique je podle svého výrobce nabitý inovativními technologiemi, které jsou synonymem vysokých výkonů.

Elektrická verze zaručuje regulované nulové množství emisí škodlivých látek a skleníkových plynů během provozu (je v souladu s hladinami požadovanými směrnicí Euro VI). Nulové je také množství nadměrného hluku během brzdění a volnoběhu (absence "volnoběhu"). Jediným slyšitelným zvukem je podle výrobce otáčení kol během jízdy, což odpovídá 75 dB.

Ve Francii je tento vůz homologován jako 3,5 t + 1 t díky zvláštní vyhlášce týkající se "čistých vozidel". Zvýšení o 1000 kg je ospravedlněno ověřenou vyšší hmotností způsobenou zavedením "čisté" alternativní technologie. V některých zemích (například právě ve Francii) může být vozidlo řízeno s řidičským oprávněním skupiny B.

ELEKTRICKÝ REŽIM

Vozidlo čerpá svou energii z akumulátorů umístěných v rozvoru a v zadní části vozidla. Ty se skládají z 32 modulů montovaných sériově s celkovou kapacitou 42 kWh. Akumulátor použitý u Maxity Electrique je ve skutečnosti složen z několika stovek buněk lithium-iontových akumulátorů. Ty jsou ve tvaru válce nebo hranolu, zapojené sériově nebo paralelně.

Bloky Maxity Electrique jsou vybaveny spojovacími můstky, které umožňují propojení akumulátorů mezi sebou. V první řadě je každý blok vybaven elektronickou kartou. Tato karta mu umožňuje provádět vyvážení mezi jednotlivými buňkami tvořícími akumulátor a komunikovat s řídící skříní (BMS), která shromažďuje informace přicházející z každého akumulátoru, kontroluje teplotu, stav dobití, napětí a proud a sděluje informace řídící a výkonnostní jednotce vozidla pomocí CAN BUS.

Za běžného provozu trvá úplné nabití vozidla sedm hodin. Částečná nabíjení mohou být prováděna během dne. Úplné nabití jednou za den je nezbytné pro vyrovnání buněk.

Hlavní pohonný motor (asynchronní technologie) je doplněn automatizovanou převodovkou, která optimalizuje přechody mezi převody, a tím i spotřebu energie. Dává mu také schopnost překonat překážky za nízké rychlosti nebo zdolat příkré stoupání. Při zpomalování vozidlo nespotřebovává žádnou energii. Když není sešlápnut pedál akcelerace, motor se změní v generátor a umožňuje rekuperaci energie, která se ukládá v akumulátorech.

ÚDRŽBA

Společnost Renault Trucks zavedla pro vozidla poháněná alternativními zdroji energie označení Clean Tech. Štítek s bílým nápisem na modrém podkladě bude na všech jejích vozech poháněných stoprocentně elektricky, hybridními technologiemi nebo zemním plynem.

Buduje se také síť prodejců a servisů s prodejci a techniky vyškolenými v dané alternativní technologii. Cílem je zaručit klientům kvalitu služeb spojených s těmito novými technologiemi srovnatelnou se standardem zavedeným pro ostatní vozidla z nabídky.

 

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

Celková hmotnost vozidla 4500 kg

Užitečné zatížení až 1895 kg

Průměrný dojezd až 100 km (závisí na využití, nástavbě, rychlosti a teplotě)

Maximální rychlost 90 km/h

Stoupavost < 15 %

Akumulátor Lithium-ion

Celkový čas nabíjení 7 hodin

Rekuperace energie při zpomalování. Nabíjení z běžného zdroje proudu.

 

Vůz Maxity Electrique slouží ve sdružení Grand Lyon (Městské sdružení Lyonu a okolí).

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down