Logistikou chemických látek ve střední a východní Evropě se zabývala 1. mezinárodní konference ChemLog, která proběhla v červnu v Praze. Do tříletého projektu ChemLog je zapojeno sedm zemí (Česká republika, Itálie, Maďarsko, Německo, Polsko, Rakousko a Slovensko) a je podporován z evropských fondů....
Logistikou chemických látek ve střední a východní Evropě se zabývala 1. mezinárodní konference ChemLog, která proběhla v červnu v Praze. Do tříletého projektu ChemLog je zapojeno sedm zemí (Česká republika, Itálie, Maďarsko, Německo, Polsko, Rakousko a Slovensko) a je podporován z evropských fondů.
Z výsledků SWOT analýzy, na jejíž přípravě se podílely všechny spolupracující subjekty, vyplynulo, že v rámci vnitrostátní dopravy chemických látek převažuje využití silniční dopravy. Po silnici se přepraví téměř 90 % chemikálií. Zbývající část přeprav připadá na železnici. V mezinárodní přepravě je více využívána železnice a kombinovaná přeprava. Import i export byl téměř shodný a činil zhruba 3 mil. tun chemikálií. Železniční dopravy bylo využito k přepravě více než 40 % nákladu. Na tento stav má pozitivní vliv nejen přeprava materiálů na delší vzdálenosti, ale i rozvoj dopravy kombinované. Vnitrostátní říční doprava je využívána jen v omezené míře pro přepravu průmyslových hnojiv a širšímu využití brání nedostatečná splavnost Labe.
Výsledky SWOT analýzy jsou základem pro další práce, které vyústí v řadu návrhů a doporučení. Jedná se hlavně o posílení přepravy chemických látek v ose východ - západ, kde je nutné dobudování infrastruktury. Odborníci se mohou zapojit i do regionálních setkání, která budou probíhat minimálně jedenkrát za šest měsíců. Výstupy SWOT analýzy i všechna vystoupení přednesená na konferenci naleznete na webových stránkách Svazu chemického průmyslu.