Zaměstnance společnosti SAKO Brno nezastaví sníh ani teploty hluboko pod bodem mrazu. Díky teplému zimnímu oblečení a především díky pohybu jim po několika hodinách strávených na stupačce není zima. Do brněnských ulic přitom vyrážejí každý den už před šestou ráno. Komplikace však nastává, když v kontejneru zamrznou odpadky nebo když jsou ulice nesjízdné.
V zimních obdobích se často stává, že přimrzají víka někdy i celé odpadové nádoby k zemi a díky tomu se zpožďuje svoz odpadu. “Někdy silničáři při čištění komunikací vyhrnou hromady mokrého sněhu na stanoviště kontejnerů, ty pak ve sněhu zamrznou a naši zaměstnanci je musejí vysekávat, aby mohli odpad vyvést. Doba vyvážení popelnic se tak značně prodlužuje, proto žádáme občany o shovívavost, “ uvedl mluvčí společnosti SAKO Martin Drozd.
Potíž také nastává, když lidé vyhazují do popelnice mokré nebo vlhké věci. Ty potom zamrznou a odpadová nádoba nejde vysypat. „Někdy lidé nechávají popelnice otevřené, případně odloží větší krabice vedle barevných kontejnerů. Nejenže tento materiál zmrzne a špatně se s ním manipuluje, navíc se navlhnutím znehodnocuje a není potom k recyklaci vhodný,“ doplnil Drozd.
Řízení svozového vozidla na namrzlých silnicích je někdy jen pro otrlé. Jízda s popelářským vozem v kluzkých ulicích vyžaduje zvýšenou pozornost, situaci navíc zhoršují nevhodně zaparkovaná osobní auta blokující průjezd některých míst. Jízda pro osobní vozidla je tam mnohdy složitá, pro nákladní auta pak téměř nemožná. Nejhorší je situace v části ulice Kopečná a na ulici Studánka, kde svozový vůz musí couvat. Dalším problémovým místem je pak například Kamenná kolonie nebo Nové sady.
SAKO Brno je akciová společnost, jejímž stoprocentním vlastníkem je statutární město Brno. Společnost poskytuje komplexní služby v oblasti odpadového hospodářství a disponuje moderním vozovým parkem s 59 specializovanými vozidly. Společnost SAKO zajišťuje na území města Brna svoz z téměř 60 tisíc nádob na směsný komunální i separovaný odpad.*
Martin Drozd, vedoucí oddělení komunikace
SAKO Brno, a. s.