Na silnicích Japonska jezdí 60 miliónů automobilů. Po jejich použití musí být ročně zešrotováno a odstraněno asi 5 miliónů autovraků. Množství stoupají, ale "není ještě žádný design pro recyklaci" přiznává člen vedení firmy Honda Takeshi Inoue, příslušný pro recyklaci. Totéž platí pro dovozní...
Na silnicích Japonska jezdí 60 miliónů automobilů. Po jejich použití musí být ročně zešrotováno a odstraněno asi 5 miliónů autovraků. Množství stoupají, ale "není ještě žádný design pro recyklaci" přiznává člen vedení firmy Honda Takeshi Inoue, příslušný pro recyklaci. Totéž platí pro dovozní průmysl, pro nějž prakticky v Japonsku neexistuje trh s použitými díly.
Na vysoké technické úrovni jsou po desítky let zhodnocovány pouze kovy, jejichž podíl v automobilech však stále klesá. Používá se stále více chemických produktů, jako je pryž a plasty. Stoupá také podíl inertních látek, jako je sklo. Toyota Metal, zhodnocovací a šredrový závod pro automobily, má sice denní kapacitu 1000 autovraků, nevyjde však již - přes příplatek posledního majitele - bez silných finančních příspěvků stejnojmenného automobilového koncernu. Náklady na odstranění dnes až o 40 % převyšují zisky za šrot.
Aby bylo možno z autovraků získávat vysoce hodnotné druhotné suroviny, vhodné k recyklaci, musel by se na tento fakt brát ohled už při konstrukci automobilů.
- ba -