01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Německá cesta

Německá cesta Při obrábění hliníkových odlitků - například krytů automobilových kol nebo skříní motorů - se každoročně nashromáždí desetitisíce tun hliníkových třísek. Naštěstí je lze snadno přetavit a efektivně zpracovat na nové hliníkové slitiny. Nejdříve se však musí odstranit řezné kapaliny,...

Německá cesta

Při obrábění hliníkových odlitků - například krytů automobilových kol nebo skříní motorů - se každoročně nashromáždí desetitisíce tun hliníkových třísek. Naštěstí je lze snadno přetavit a efektivně zpracovat na nové hliníkové slitiny.

Nejdříve se však musí odstranit řezné kapaliny, které byly použity při frézování nebo vrtání, a v konkrétních případech i zbytky železa. Běžná technologie čištění spočívá ve spalování organických zbytků.

Německý podnik DvB Aufbereitungs GmbH vyvinul nový chemicko-fyzikální proces, jenž zaručuje vyšší kvalitu finálních výrobků, a to při nižších nákladech a lepších ekologických parametrech. Tento proces vyžaduje též nižší investiční i provozní náklady a poskytuje kvalitní hliník ve velmi vysoké čistotě.

Patentovaný princip čištění se podobá praní v domácí pračce. Při předběžné úpravě se spletené třísky zmenší a obráběcí kapalina odstředí. Poté se zbytky emulze, jež dosud lpěla na třískách, spláchnou v pracím bubnu s horkým roztokem. Po vysušení třísek se v magnetických bubnech odstraní případné zbytky železa. Konečný produkt jich vykazuje méně než 0,1 % a lze jej roztavit bez výraznějších problémů.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down