Evropská komise zadala loni celoevropský průzkum sociálně odpovědných aktivit malých a středních firem (CSR -corporate social responsibility). Zjistila, že aktivnější jsou firmy severní poloviny Evropy, např. ve Finsku je jich do činností spojených s CSR...
Evropská komise zadala loni celoevropský průzkum sociálně odpovědných aktivit malých a středních firem (CSR -corporate social responsibility). Zjistila, že aktivnější jsou firmy severní poloviny Evropy, např. ve Finsku je jich do činností spojených s CSR zapojeno 83 procent, naproti tomu ve Francii jen 33 procent. Celkově se ukázalo, že 48 procent mikrofirem (do deseti zaměstnanců), 65 procent malých podniků (do padesáti zaměstnanců) a 70 procent středních společností (do dvě stě padesáti zaměstnanců) je na tomto poli aktivních, nejčastěji ve formě podpory sportovních, ale také kulturních a zdravotně sociálních organizací či akcí. Většina organizací uvedla jako motiv pro tuto svou činnost etické důvody, tři čtvrtiny připustily, že to posiluje jejich image, přivádí zákazníky a vytváří dobré vztahy s úřady. Osm procent firem se dokonce díky sociálně odpovědnému chování těší lepšímu zacházení ze strany úřadů, a to ve formě daňových úlev nebo subvencí.