K polemice, zda stanovit v městech a obcích místní poplatek za komunálního odpad nebo vybírat úhradu za shromažďování, sběr, přepravu, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů od fyzických osob, můžeme přispět zcela konkrétním a srovnatelným údajem. Město Vítkov vybírá místní poplatek...
K polemice, zda stanovit v městech a obcích místní poplatek za komunálního odpad nebo vybírat úhradu za shromažďování, sběr, přepravu, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů od fyzických osob, můžeme přispět zcela konkrétním a srovnatelným údajem. Město Vítkov vybírá místní poplatek za komunální odpad. Správným nastavením systému výběru místního poplatku za komunálního odpadu v našem městě bylo za rok 2003 vybráno 96,04 % rozpočtované částky, která je pak použita na zajištění veškerých služeb spojených s nakládáním s odpady. Za zcela nezbytné považujeme zapojení města Vítkov v systému EKO-KOM. Roční vytříděné množství využitelných složek komunálního odpadu na území města Vítkova včetně místních částí se za léta 2001/2003 zvýšilo u skla o 46,1 % a u plastu o 146,8 %. Z toho jasně plyne, že výše místního poplatku za komunálního odpadu v našem městě není faktorem, který by původce odpadu demotivoval od separace - naše zkušenost je opačná.
Výše prostředků na odstranění černých skládek za rok ve výši 3000 Kč a údaje o vyseparovaném množství využitelných složek komunálního odpadu nám umožňují tvrdit, že místní poplatek za komunální odpad v městě Vítkov (bez poskytovaných výjimek a úlev) je optimální formou úhrady za nakládaní s odpady. Nakládání s odpady v našem městě zajišťují Technické služby města Vítkov, které mimo svoz zbytkového komunálního odpadu, využitelných složek, kompostovatelných odpadů, objemového odpadu domácnosti, nebezpečných odpadů provozují skládku komunálního odpadu a třídicí linku, což je opět důkazem, že i příspěvkové organizace mohou pro občana města znamenat kvalitně poskytované služby.