01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nové nebo ojeté: Předpisy platí pro všechny bez rozdílu

Z hlediska kvality nástavby se městu či obci určitě vyplatí požadovat, aby její výrobce byl certifikován podle norem řady ISO 9000. Čím by se obec nebo město, resp. jimi zřizované Technické služby či jiná podobná organizace, měly řídit - samozřejmě kromě ceny - při nákupu nákladních a užitkových...

Z hlediska kvality nástavby se městu či obci určitě vyplatí požadovat, aby její výrobce byl certifikován podle norem řady ISO 9000.

Čím by se obec nebo město, resp. jimi zřizované Technické služby či jiná podobná organizace, měly řídit - samozřejmě kromě ceny - při nákupu nákladních a užitkových vozidel se speciálními nástavbami, ať už by šlo o nové vozy, nebo ojeté?

Ing. Miroslav Lhoták, místopředseda představenstva pražského Ústavu silniční a městské dopravy, a. s. (ÚSMD), zdůrazňuje, že kupující by měl věnovat pozornost zejména technickému stavu nástavby a její správné funkci, dále pak použitelnosti a využitelnosti nástavby pro daný účel, stejně jako určení a schválení nástavby na vozidlo, které má kupující k dispozici.

Jestliže by se město nebo obec rozhodovaly mezi firmami, které jim nabízejí individuální výrobu určitého typu nástavby na jejich současné vozidlo, je podle inženýra Lhotáka nutné ze strany objednatele ohlídat si hned několik skutečností. "Musí buď jít o schválené provedení nástavby na vozidlo, které má objednatel k dispozici. Nebo o takové provedení nástavby, aby bylo možné je individuálně schválit na konkrétní vozidlo. Z hlediska kvality každé takové nástavby se městu či obci určitě vyplatí požadovat, aby její výrobce byl certifikován podle norem řady ISO 9000," dodal Ing. Miroslav Lhoták.

Na otázku, zda má pro municipality vůbec smysl, aby uvažovaly o případné koupi použitého užitkového vozidla se speciální nástavbou z dovozu, místopředseda představenstva ÚSMD odpověděl: "Příslušné požadavky na individuální dovoz vozidel jsou stanoveny v zákoně číslo 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na silničních komunikacích ve znění pozdějších předpisů." I při postupné harmonizaci českého práva s legislativou dalších členských zemí Evropské unie je tedy podle inženýra Lhotáka nutné také pro případný dovoz vozidel respektovat příslušná ustanovení a postupy uvedeného zákona.

Totéž by platilo, pokud by některé naše město nyní chtělo nepřímo vrátit pomoc, kterou municipality v České republice dostávaly zejména v první polovině minulého desetiletí ze Západu od svých partnerských měst. Například pokud by chtělo dnes předat zánovní vozidlo s nástavbou na svoz komunálního odpadu či s nástavbou na čištění a zametání vozovek svému nynějšímu partnerskému městu na Balkáně. Aby se takový dar nestal pro obdarovaného danajským, Ing. Miroslav Lhoták doporučuje, aby dárce nenechával jen na příjemci eventuální pomoci, zda si ověří, může-li tímto způsobem získané užitkové vozidlo vůbec v dané zemi přijmout, uvést do provozu a řádně využívat. "V zásadě by neměl být rozdíl mezi přijetím daru ve formě nástavby do České republiky nebo při jeho předání z naší země do jiné. Kritéria posouzení vhodnosti by měla být shodná," dodal místopředseda představenstva ÚSMD.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down