01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Novela zákona o IPPC

S naplňováním agendy, kterou zákon o integrované prevenci upravuje, nebyly před jeho účinností žádné praktické zkušenosti (ochrana životního prostředí byla naplňována složkovými přístupy). Praxe ukázala, že některá jeho ustanovení byla v praxi obtížně realizovatelná, popř. neřešila všechny...

S naplňováním agendy, kterou zákon o integrované prevenci upravuje, nebyly před jeho účinností žádné praktické zkušenosti (ochrana životního prostředí byla naplňována složkovými přístupy). Praxe ukázala, že některá jeho ustanovení byla v praxi obtížně realizovatelná, popř. neřešila všechny varianty, které průmyslové činnosti přinášejí. Nedostatky se objevily především v nedůsledné integraci všech rozhodnutí a povolení vydávaných podle složkových předpisů v oblasti ochrany životního prostředí, v nepřesných nebo chybějících definicích základních pojmů zejména ve vztahu ke směrnici o IPPC, v nevyjasněných rolích některých účastníků řízení, v nastaveném kontrolním mechanismu apod. Rovněž proces udělování integrovaného povolení nebyl zcela doladěn a kraj od kraje se objevovaly zásadní rozdíly v přístupu k řešení problémů při projednávání jednotlivých žádostí. K tomu přispěla i velká administrativní náročnost procesu integrovaného povolování a délka procesu vydávání integrovaného povolení. Novela, která měla za úkol tyto problematické body řešit, byla připravována více než rok. Ve Sbírce zákonů byla publikována pod č. 222/2006 Sb. dne 24. 5. 2006 s účinností od 1. 6. 2006.

Důležité změny přináší již § 2 - základní pojmy, kde je nově definován pojem zařízení. Podle výkladu MŽP se do posuzovaného zařízení přiřadí všechny jeho části, které spolu úzce technicky nebo prostorově souvisejí (tj. nacházejí se v jednom provozním areálu a jsou provozovány jedním provozovatelem). V tomto paragrafu je rovněž definována "podstatná změna zařízení" jako změna v provozu zařízení, která může mít podle uvážení správního úřadu významné nepříznivé účinky na člověka nebo životní prostředí. Změny se vždy považují za podstatné, když změna nebo rozšíření samy o sobě překračují prahové hodnoty uvedené v příloze č. 1 k tomuto zákonu. Toto ustanovení může mít zásadní vliv na posuzování nutnosti řízení o změně integrovaného povolení. Pokud úřad stanoví, že se jedná o podstatnou změnu, vyzve provozovatele zařízení, aby předložil žádost o změnu IP.

Ing. Jan Gemrich

Ing. Jiří Jungmann

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down