01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Recyklománie lidi zasáhla

Dvacet tisíc televizí a monitorů přinesli občané od začátku října do poloviny listopadu do obchodů s elektronikou v rámci kampaně Recyklománie. Každý, kdo v obchodech s elektronikou během uvedeného období koupil televizor nebo monitor a prodejci odevzdal svůj starý k recyklaci, obdržel poukázku na...

Dvacet tisíc televizí a monitorů přinesli občané od začátku října do poloviny listopadu do obchodů s elektronikou v rámci kampaně Recyklománie. Každý, kdo v obchodech s elektronikou během uvedeného období koupil televizor nebo monitor a prodejci odevzdal svůj starý k recyklaci, obdržel poukázku na 500 korun. Akci pořádala nezisková společnost ASEKOL, která se zabývá organizací sběru a recyklací elektrozařízení. Cílem kampaně bylo podpořit nejen ochranu životního prostředí, ale i blížící se digitalizaci.

Váha odevzdaných spotřebičů dosáhla skoro 400 tun a prodejci se díky tomu na zpětném odběru televizí a monitorů v říjnu a listopadu podíleli 11,5 %, přičemž průměrně jsou zhruba dvě až tři procenta vysloužilých spotřebičů. Do akce se zapojilo 1400 prodejců elektroniky a vztahovala se na 22 značek televizorů a 9 značek počítačových monitorů.

Na stále rychlejší obměnu spotřebičů reaguje kolektivní systém nárůstem sběrných míst. V současnosti reprezentuje sběrnou síť 655 sběrných dvorů, 2987 mobilních svozů a 1407 prodejen a opraven spotřebičů. Podle nařízení Evropské unie by každý občan ČR měl tento rok průměrně odevzdat alespoň 4 kg elektroodpadu. V roce 2007 odevzdal každý Čech 2,5 kg elektroodpadu, v roce 2008 by to mělo být podstatně více, údaje zatím nejsou k dispozici.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down