Od poloviny září budou ve spalovně SAKO odstaveny všechny tři kotle spalovny. Do konce roku by je měly nahradit kotle nové. V lednu pak podle plánu začne oživování provozu nového zařízení a od prvního dubna bude spalovna ve zkušebním provozu. Pokud proběhne vše v pořádku, měl by být nový provoz...
Od poloviny září budou ve spalovně SAKO odstaveny všechny tři kotle spalovny. Do konce roku by je měly nahradit kotle nové. V lednu pak podle plánu začne oživování provozu nového zařízení a od prvního dubna bude spalovna ve zkušebním provozu. Pokud proběhne vše v pořádku, měl by být nový provoz zkolaudován koncem června 2010. Instalace nových kotlů a dalších zařízení zvýší kapacitu spalovny dvojnásobně, stejně se zvýší i produkce páry. Nově bude instalována turbína na výrobu elektrické energie a dotřiďovací linka.
Během odstávky spalovny poputují odpady ze všech brněnských domácností na skládky. "Uzavřeli jsme smlouvy s nejbližšími skládkami v okolí Brna tak, aby byly ceny za dopravu co nejnižší. Odpadky skončí v Žabčicích, Bratčicích a Ivanovicích," vysvětlil pro www.newsportal.cz ředitel divize spalovny SAKO Milan Koňařík.
Podle předsedkyně představenstva firmy Jany Drápalové musí nyní město doplácet na provoz spalovny až 80 miliony korun. Výkonnější kotle by však měly snížit cenu spalování a provoz zefektivnit. Spalovna má záměr stát se regionálním zařízením, kam budou vozit odpady nejen obce a města z Jihomoravského kraje, ale také z Vysočiny a Olomouckého kraje.
Projekt za dvě a půl miliardy korun je nejrozsáhlejší modernizací spalovny ve střední a východní Evropě. Jeho velkou část financuje Evropská unie. Ta poskytla téměř padesát sedm milionů eur. Zbytek zaplatí město Brno a také firma SAKO.
- jhm -