01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Udržitelnost v praxi

Citujeme ze zprávy IP/10/1157, zveřejněné v Bruselu dne 22. září 2010: Díky slibu evropských maloobchodníků podporovat způsob spotřeby, který je udržitelnější z hlediska životního prostředí, nacházejí evropští zákazníci v obchodech stále více ekologických výrobků. Vyplývá to ze zprávy zabývající se...

Citujeme ze zprávy IP/10/1157, zveřejněné v Bruselu dne 22. září 2010:

Díky slibu evropských maloobchodníků podporovat způsob spotřeby, který je udržitelnější z hlediska životního prostředí, nacházejí evropští zákazníci v obchodech stále více ekologických výrobků. Vyplývá to ze zprávy zabývající se dosahováním dobrovolných cílů, které si stanovili členové Evropského maloobchodního fóra (iniciativa Evropské komise a odvětví maloobchodu).

Kromě zajištění širší nabídky udržitelných výrobků v supermarketech maloobchodníci také pokročili ve zmenšování své ekologické stopy tím, že věnují zvýšenou pozornost opatřením k účinnému využívání zdrojů. Je však stále třeba mnoho zlepšit v komunikaci se spotřebiteli o otázkách udržitelnosti. Zpráva doporučuje zřídit systém pro oceňování osvědčených postupů.

Od zahájení činnosti maloobchodního fóra v roce 2009 si maloobchodníci stanovili soubor jednotlivých a konkrétních ekologických kroků, které přispívají k udržitelné spotřebě a výrobě. Prioritními oblastmi činnosti maloobchodníků jsou energetická náročnost budov a zvýšení prodeje udržitelnějších výrobků. Bylo stanoveno přibližně 280 závazků ve třech kategoriích: co prodáváme, jak prodáváme a jak komunikujeme.

Monitorování prvního souboru závazků na rok 2009 ukázalo mnoho příkladů osvědčených postupů. Z návštěv obchodů v různých členských státech vyplynulo, že maloobchodníci nabízejí svým zákazníkům více ekologických výrobků. Sem patří rozšířená nabídka výrobků s ekoznačkou a organických výrobků.

Řetězec supermarketů Carrefour zvýšil oproti roku 2006 počet organických výrobků vlastní značky o 83 %, zatímco Mercadona dosáhla 100% úspěšnosti v oblasti využití obalových odpadů v obchodech a distribučních střediscích. Společnost Asda Wal*Mart snížila oproti roku 2005 emise CO2 z vozového parku o 40 % a Lidl dosáhl v roce 2009 snížení emisí CO2 o 10 000 tun jen díky používání nákupních tašek vyrobených z recyklovaného materiálu.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down