Byly na D47 použity odpady?

Česká inspekce životního prostředí provedla šetření úseku dálnice D47 od 146,600 km do 153,054 km. Společnost EUROVIA jako zhotovitel stavby tam měla podle Ředistelství silnic a dálnic použít necertifikované materiály a dopustit se tedy nedovoleného nakládání s odpady. Inspekce konstatovala, že na...

Česká inspekce životního prostředí provedla šetření úseku dálnice D47 od 146,600 km do 153,054 km. Společnost EUROVIA jako zhotovitel stavby tam měla podle Ředistelství silnic a dálnic použít necertifikované materiály a dopustit se tedy nedovoleného nakládání s odpady.

Inspekce konstatovala, že na stavbě dálnice byly podle předložených bilancí použity stavební výrobky, nikoli odpady. Kontrola dodržování stavebních postupů, kvality odvedených prací a stavebního materiálu jsou v kompetenci jak zhotovitele prací, tak stavebního dozoru ŘSD ČR. Inspekce není příslušná posuzovat změny použitých stavebních materiálů. Na stavbě tedy nebylo prokázáno nedovolené nakládání s odpady. Simona Cigánková, tisková mluvčí ČIŽP, ve zprávě dodává, že i kdyby se kontrolou ze strany ČIŽP zjistilo nezákonné nakládání s odpady, zákon o odpadech umožňuje postihovat porušení zákona pouze tři roky od okamžiku, kdy k tomuto porušení došlo.


Stavební práce na D47 začaly v roce 2003.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *